Thursday 29 October 2015

Tabung bencana malapetaka akan diwujudkan

Oktober 29, 2015

Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah memberi kata-kata semangat kepada salah seorang mangsa kebakaran ketika menyampaikan sumbangan



ASAJAYA: Tabung bencana untuk membantu mangsa-mangsa malapetaka akan diwujudkan oleh Pejabat Daerah Asajaya.

Perkara ini dimaklumkan oleh Menteri Muda Pembangunan Belia (Bandar) Datuk Abdul Karim Rahman Hamzah dalam sesi perjumpaan dengan ahli keluarga mangsa kebakaran di Kampung Asajaya Ulu petang tadi.

Dalam insiden malang yang berlaku kira-kira pada jam 1150pm malam tadi, menyaksikan sembilan keluarga yang mendiami lima buah rumah telah terbabit dalam kebakaran.

Abdul Karim menjelaskan tabung tersebut bertujuan untuk mengumpul sumbangan orang ramai bagi membantu mangsa-mangsa malapetaka.

Menyentuh mengenai insiden kebakaran yang membabitkan lima buah rumah tersebut, beliau memberitahu Kerajaan Barisan Nasional, melalui pihak Pejabat Daerah Asajaya, akan berusaha untuk membantu mangsa-mangsa kebakaran termasuk membantu proses mendirikan semula rumah mangsa-mangsa.

Abdul Karim berkata walaupun pada hakikatnya bukan menjadi tanggungjawab kerajaan untuk membantu membina rumah, Kerajaan Barisan Nasional mengambil langkah pro-aktif dalam menangani perkara ini dengan berusaha untuk membantu semampu yang mungkin.

Di penghujung sesi perjumpaan itu, beliau menyampaikan sumbangan kepada mangsa-mangsa kebakaran.


Turut hadir ialah Pegawai Daerah Asajaya Habari Bakar dan ketua-ketua masyarakat.

Sumbangan yang disampaikan oleh Abdul Karim merupakan bantuan yang dihulurkan oleh orang ramai, termasuk beliau sendiri, dan juga jabatan-jabatan kerajaan. -@ybkarimsays
  

No comments:

Post a Comment