Saturday 9 July 2011

SUPP sentiasa berkhidmat kepada rakyat

July 9, 2011

Kerap turun padang amat penting terutama dalam usaha mendengar dan menyelesaikan masalah rakyat. -Tuan Haji Abdul Karim Rahman Hamzah

SIBU: Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) merupakan sebuah parti yang sentiasa berkhidmat kepada rakyat, mendengar kesusahan mereka dan berusaha mencari jalan penyelesaian kepada masalah yang dihadapi rakyat.

“Bagi kami di Sibu, kita sentiasa turun padang untuk bertemu dengan rakyat,” ujar Pengerusi SUPP Cawangan Sibu, Dato Sri Wong Soon Koh kepada pemberita, semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya berhubung persediaan SUPP bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang, lebih-lebih lagi berhubung kenyataan Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional (BN) Abdul Karim Rahman Hamzah pada majlis makan malam kelab, baru-baru ini.

Abdul Karim dalam majlis itu memberitahu, memandangkan pilihan raya semakin hampir, semua wakil rakyat BN yang dipilih harus turun padang ke kawasan masing-masing untuk bertemu serta menyelesaikan masalah rakyat.

Menurut beliau, kerap turun padang amat penting terutama dalam usaha mendengar dan menyelesaikan masalah rakyat.

Ditanya mengenai calon yang berpotensi bagi merampas kembali kerusi Parlimen Sibu, Wong berkata, perkara itu masih dibincangkan.

“Kami masih membincangkan siapa calon yang sesuai,” ujarnya yang juga Menteri Alam Sekitar dan Kesihatan Awam merangkap Menteri Kewangan Kedua.

Pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Sibu 16 Mei tahun lepas, Wong Ho Leng daripada Parti Tindakan Demokratik (DAP) berjaya merampas kerusi itu daripada BN setelah memperolehi 18,845 undi.

Calon BN daripada SUPP, Robert Lau Hui Yew memperolehi 18,447 undi manakala calon bebas Narawi Haron memperolehi 232 undi.

Pilihan raya kecil berkenaan diadakan berikutan kematian penyandang kerusi daripada BN, Datuk Robert Lau pada 9 April tahun lepas.
   

No comments:

Post a Comment